mandag den 28. marts 2016

På strik hjælper kun stædighed

Og hjælp fra moster og Google.
Påsken kom. Det samme gjorde et ondsindet angreb på familiens immunforsvar, så alskens planer om at nå alt muligt praktisk afgik ved døden.
Det eneste, der var at gøre, var at fatte strikkepindene og benytte sig af, at min søde moster gæstede os et par dage. I laaaaang tid har jeg nemlig lurepasset på opskriften her.

For det første er den på engelsk, hvilket er lidt af en udfordring, når man skal google "drejet ret", bare det står i en dansk opskrift. For det andet er den meget skema-baseret og beskriver ikke som sådan trin for trin, hvad man skal. For det tredje er jeg absolut ikke skrap til at strikke endnu.
Heldigvis er moster absolut logisk tænkende og megaskrap til at strikke. "Det er slet ikke så svært," konstaterede hun, og på den måde fik jeg ligesom mod til at tage hul på bylden vel vidende, at der var en ekspert til at redde pynten, hvis det gik galt. Det er det så faktisk ikke gået endnu...
Nu venter vi så på, at 40-Cecil-uden-filter-hosten forlader matriklen og giver os nattesøvnen tilbage. Ingen af os har tid til det her, og jeg må indrømme, at jeg desværre nok bliver virkelig træls, når jeg har det skidt. Sådan lidt hen ad gammel hankat. Gnaven, perm og kortluntet. Så jeg passer mit eget lille hjørne i sofaen og mit strikketøj, til det igen er sikkert at være kontakt med omverdenen. Mit personlige bidrag til verdensfreden. Den kunne nok trænge.
Glædelig påske!

1 kommentar:

  1. Slotmaskiner Game of thrones har allerede formået at vinde international anerkendelse for at erobre mange spillere, for at genopbygge deres hær med nye gamblingkæmpere. Nogle maskiner fortæller om legendariske historiske begivenheder, andre adskiller sig fra skræmmende grafik. Enhver slot kan tændes i demo-tilstand, start bilen gratis. For krævende besøgende til gambling er portaler inviteret til at teste nogle af deres funktioner.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...